lauantai 16. marraskuuta 2013

Puerto Escondido, Oaxaca

Yksi viikonloppu lähdinkin sitten vähän pidemmälle reissulle! Queretaro kun sijaitsee keskellä maata, ovat kaikki rannikot kaukana. Rannalle oli kuitenkin pakko päästä joten onneksi löytyi sopivan hintainen matka Puerto Escondidoon, Oaxacan osavaltioon etelä-Meksikoon. Integrate on nuorille tarkoitettu yhteisö, joka järsjestää bileitä, asuntoja ja matkoja vaihto-opiskelijoille ja myös tietysti paikallisille. Näitten kanssa lähdin sitten matkaan!
Queretaron kaupungista meitä lähti matkaan vain 5. Ensiksi otettiin bussi Mexico Cityyn, missä pysähdyttiin syömään ja odottamaan jengiä tästä kaupungista. Tämän jälkeen päästiinkiin omaan bussiimme. Ajettiin Pueblan kautta, josta bussiin nousi paljon nuoria lisää. Matka rannalle oli kuitenkin TODELLA pitkä, 20 tuntia bussissa! Meille järjestettiin kuitenkin musiikkia, syötävää ja juotavaa niin paljon kun vain jaksettiin ja saatiinkin aikaan mahtavat bileet matkan ajaksi :)

Puerto Escondido on hippien paikka, kaikki ottavat todella rennosti ja tunnelma on superrauhallinen. Tämä ranta on myös tunnettu yhtenä Meksikon parhaista surffaus paikoista. Jotkut lähtivät heti saavuttuamme kokeilemaan aaltoja, me olimme kuitenkin niin väsyneitä pitkän matkan jälkeen, että oli tarvetta päiväunille.

Meidän hotelli sijaitsi aivan rannalla, tarvitsi vain ylittää katu niin pääsi hiekalle. Ensimmäisenä päivänä rentouduttiinkin vain täysin ja pääsin uimaan ensimmäistä kertaa täällä ollessani!

Illalla meille oli taas järjestetty bileet rantabaarissa!

Seuraavana päivänä päätettiin lähteä tutkimaan toista kuuluisaa rantaa täällä, Zipolitea. Otettiin taksi, sillä tämä sijaitsi n. Tunnin ajomatkan päässä. Tämä ranta puolestaan on tunnettu Meksikon ensimmäisenä nudisti rantana. Nyt on kuitenkin low season ja täällä ei nähty kuin pari ihmisitä nauttimassa auringosta.

Pitihän sitä sitten tehdä myös jotain täysin hullua ja kun nudisti rannalla kerran oltiin niin eläytyä täysin teemaan lämpimässä merivedessä!

Hippiteemasta muistuttaa kaikki rannalla olevat ravintolat, jotka ovat täynnä riippumattoja, patjoja ja jopa sänkyjä, joidsa voi ottaa rennosti ruokaa odotellessa.

Meidän hotellissa oli myös todella kiva uima-allas! Jaoin huoneen kahden meksikolaisen kaverini kanssa ja yhden ranskalaisen kanssa.

Auringonlasku täällä oli todella näyttävä!